Podle konstruktéra nyní letadlo musí projít zkouškami, aby mohlo být sériově vyráběno. Nejprve se bude jednat o certifikaci u evropské agentury EASA, následně pak u ruského leteckého úřadu MAK. „Musíme dokončit pozemní zkoušky, pak přijdou na řadu letové zkoušky,“ doplnil Minařík. Dobu trvání certifikačních zkoušek odhadlo vedení firmy na rok či na rok a půl.

V letošním roce vyrobí kunovická společnost osmnáct strojů L 410. Od začátku roku firma prodala čtyři letouny. „Je to málo, ale chceme letos prodat devatenáct strojů. Snažíme se uzavřít kontrakty především v jihovýchodní Asii,“ poznamenala Plšková s tím, že v nejbližších letech by chtěla mít při zvýšené výrobě propustnost až třiceti letounů z Kunovic. „V příštím roce by to mohlo být 24 strojů L 410. Chceme ale co nejlépe připravit fabriku na novou produkci L 410 NG,“ dodala Plšková.

Zpráva přejata ze serveru Novinky.cz, celý článek naleznete zde.